Breaking News
Loading...
25 Ocak 2015 Pazar

Info Post


Meşhur soğanlı yumurta ..  İster kahvaltıda isterseniz öğle ve akşam yemeklerinizde yapabilirsiniz. Soğanlı yumurtanın çok güzel eski bir hikayesi vardır , bilenler bilir :))

Ben bu sefer biraz rendelenmiş havuç takviyesi yaptım ama orjinalinde sadece soğan var .. 




MALZEMELER

  • 4 yumurta
  • 2-3 büyük kuru soğan
  • 3-4 kaşık zeytinyağ
  • 2 kaşık tereyağ
  • tuz 
  • karabiber
  • kırmızı toz biber



HAZIRLANIŞI

Kuru soğanları ay şeklinde ince ince doğrayalım ve zeytinyağıyla birlikte tavaya alalım . Ocağın altını iyice kısıp arada karıştırarak uzun uzun kavuralım , ne kadar uzun sürerse o kadar lezzetli olur. Ben şimdiye kadar en uzun 1,5  saat civarında kavurdum ama dayanması, beklemesi  zor :))  Soğan kavruldukça karamelleşmeye başlıyor, ve inanılmaz bir lezzete dönüşüyor. Tuzu da ekleyip iki dakika daha karıştıralım . Ayrı bir tavada tereyağını biraz kızdırılalım ve kırmızı toz biberi ekleyelim . Soğanların üzerine yumurtaları kırıp karabiberi serpelim, kızdırdığımız tereyağı da dökelim . Tavanın ağzını kapatıp beyazlar pişip de sarılar biraz çiğ kaldığında ocaktan alalım .  Afiyetle ve mutlulukla ..




6 yorum:

  1. Bizim kahvaltılarımızın vazgeçilmezi ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. O kadar kavurmaya dayanabilir miyim bilmiyorum ama bu lezzeti çok merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o kadar kavurmasanız da emin olun süper bir lezzet :)

      Sil
  3. Ennnn sevdiğim. . Ama ben yarım saat karamelize ettiriyorum.. bana bana yiyesim geldiiii.. kalkayım da yapayım :)

    YanıtlaSil