Breaking News
Loading...
28 Ocak 2015 Çarşamba

Info Post

Bu sefer yaprak sarmayı öyle fıstıklı , üzümlü yapmadım . Biraz acılar, biraz ekşiler falan filannn ... Ama bayıldık tek kelimeyle... 

Yazdan asma yaprağını temizleyip , yıkayıp tuzsuz haşlıyorum . Soğuyunca poşetleyip buzluğa kaldırıyorum . Taze koparılmış gibi lezzetini aynen koruyor. 





MALZEMELER

  • yarım kg. asma yaprağı , haşlanmış
  • 2 büyük kuru soğan 
  • 4-5 diş sarımsak
  • yarım su bardağı zeytinyağ
  • 1 bardak pirinç
  • 1 kaşık domates salçası
  • yarım limon suyu
  • tuz
  • karabiber
  • kuru nane
  • tarçın
  • sumak
  • pul biber
  • 1 yemek kaşığı nar ekşisi
  • maydanoz
  • dereotu





HAZIRLANIŞI

Benim yapraklarım yazdan buzluğa koyduklarımdan ... Birkaç saat önce buzluktan çıkardım poşeti, kendi halinde çözüldüler . 

Soğanı ay şeklinde doğrayıp zeytinyağda kavuralım , sarımsağı ve salçayı ekleyelim . Baharat miktarları ağız tadınıza göre değişebilir, onun için miktar yazmıyorum .    Pirinci, baharatları ve tuzu da ekleyip yavaş yavaş bir süre daha kavuralım .  bardak kadar su ekleyip tencerenin ağzını kapatalım , kısık ateşte sarma içini hafifçe pişirelim . Ocaktan alınca biraz dinlendirelim . Yaprakları istediğimiz boyutta saralım . Tencereye düzgünce dizelim . Üzerine az zeytinyağ gezdirelim ve 1 bardak kadar su ekleyelim . Tencerenin kapağını kapatıp , kısık ateşte pişirelim . Suyunu çekince kapağını açmadan soğutalım . Eğer tencerenin kapağını açık bırakırsanız, soğuma sırasında yapraklarınız kararır. İster limonla isterseniz de sarımsaklı yoğurtla servis yapalım . Afiyetle ve mutlulukla ... 









4 yorum:

  1. Ayyyy ayyy ayyyy vallahi gelip dalasım var. Ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık :) Yaprak sarmasını çokkk seviyorum ve acılı olmasıda şahane :)

    YanıtlaSil