Breaking News
Loading...
8 Temmuz 2015 Çarşamba

Info Post


Birkaç yıl önce bu zamanlarda Antalya'da pazarda gezinirken gördüğüm bir erik türünün müptelası oldum . Dışarıdan görünüşte, kahverengi gibi ,  fazla göze hitap etmeyen hatta alınmaz bile denilebilecek bir erik. Pazarcı kardeşimin eriği kesince gördüğüm renk aklımı başımdan aldı. nasıl bir kırmızıdır anlatamam . Ciğer eriği denirmiş, ve gerek suyuna gerekse marmeladına verdiği renge hayran oldum. O zamandan beri hep ararım pazarlarda bu eriği, buldum mu da doldururum buzluğu. Fotoğrafta o kadar başarılı değil bence rengi. ama eğer bulursanız deneyin derim . Normal kırmızı erikle de yapılabilinecek bir marmelat tarifi bu . en kolayından , en lezzetlisinden. Biz reçel türlerini hafif mayhoş seviyoruz, siz daha tatlı isterseniz şeker miktarını arttırabilirsiniz. 


MALZEMELER

1 kg. kırmızı erik ( mümkünse ciğer eriği)
1 bardak su
700 gr. toz şeker
yarım limon suyu

HAZIRLANIŞI

Erikleri yıkadıktan sonra, ikiye kesip çekirdekleriyle birlikte tencereye alalım ve üzerine suyu ekleyip orta ateşte haşlayalım. Hemen 5-6 dakika kaynayınca ocaktan alıp, tel süzgeçten geçirelim . (Ben kalan posasından çekirdekleri atıp posayı da iyice ezdim ve süzdüğümüz meyveye ekledim.) Çekirdekleri alınmış ve ezilmiş meyveye şekeri de ekleyip 10 dakika kadar daha harlı ateşte pişirelim. Reçelleri fazla kaynatmak rengini kötüleştiriyor, mümkün olduğunca fazla pişirmemeye çalışıyorum . En son limon suyunu da ekleyip birkaç dakika sonra ocaktan alalım. Afiyetle. 

0 yorum:

Yorum Gönder