Breaking News
Loading...
28 Aralık 2015 Pazartesi

Info Post


İzlediğim bir video üzerine kesin yapmalıyım dediğim bir tarif. Direkt olarak bir Japon aşçıdan çeviridir. Gerçekten de pamuk gibi  , dokusu çok güzel ve hafif, değişik bir kek.. Sadece şeker tadı biraz az geldi bana. Sanırım Japonlar daha az tatlı seviyor bana göre. Ben reçetede şeker oranını arttırdım biraz. Bir de benim kullandığım kalıp,  klasik 26 cm. kelepçeli yuvarlak kalıptı, daha dar çapta bir kalıpta daha yüksek bir kek elde edebiliriz. 



Malzemeler :

250 gr. labne peynir
50 gr. yumuşak tereyağ
100 ml. süt
60 gr. un
20 gr. mısır nişastası
1 çay kaşığı kabartma tozu
1/4 çay kaşığı krem tartar ( ben katmadım, çünkü tarifi yaparken bulamadım)
1 çimdik tuz
200 gr. pudra şekeri (orjinal tarifte 140 gr. idi . bana çok az geldi)
6 yumurta
1 çorba kaşığı limon suyu

üzerine serpmek için pudra şekeri

Hazırlanışı :

Labne peyniri, tereyağ ve sütü benmari düzeneğinde pürüzsüz olana dek çırpma teliyle karıştıralım. Kabımızı sıcak suyun üzerinden alıp sırayla unu, kabartma tozunu, nişastayı ve tuzu ayrı ayrı ilave edip karıştıralım. Yumurta sarılarını ve limon suyunu da ekleyelim ve pürüzsüz bir kıvam elde edelim. Ayrı bir kapta yumurta beyazlarını ve krem tartarı  sertleşene dek mikserle çırpalım. Tabağı ters çevirdiğimizde dökülmeyene kadar yani. Şekerin yarısını ekleyelim , çırpmaya devam edelim. Diğer yarısını da ekleyip çırpalım , tekrar sertleşmesini sağlayalım. Tahta bir spatula  veya kaşıkla yumurta beyazlarını 3 parti halinde diğer karışımımıza ekleyip aşağıdan yukarı hareketlerle yedirelim. Altına yağlı kağıt serilmiş kelepçeli kalıbın kenarlarını yağlayıp karışımı boşaltalım. Kalıbın altını ve yarıya kadar kenarlarını alüminyum folyo ile kapatalım. Derin bir fırın tepsisinin ortasına kalıbı yerleştirip, tepsiye alüminyum folyoyu geçmeyecek kadar sıcak su koyalım. 150-160 derecede önceden ısınmış fırında 1 saat kadar pişirelim. Fırını en azından ilk yarım saat hiç açmayalım. Kürdan testi temiz olunca fırını kapatalım , Kek soğuyunca dikkatli bir şekilde kalıptan çıkarıp, üzerine pudra şekeri serperek servis yapalım. Afiyetle ..





6 yorum:

  1. Eline sağlık ablam bendede var bi tarif güzel bir lezzet...

    YanıtlaSil
  2. Görüntü süper İlk fırsatta deneyecegim.elinize saglık

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım başkanım

    YanıtlaSil
  4. Yanıtlar
    1. krem tartar, pastacılıkta kıvam arttırıcı, kremaya daha sert bir form vermek için kullanılan bir kimyasal madde. ben bulamadığım için kullanmadım , ama orjinal tarifte vardı. bulduğum zaman onunla da tekrar yapacağım . bakalım farkedecek mi :))

      Sil