Breaking News
Loading...
3 Mayıs 2015 Pazar

Info Post




Mantı yapmak için bazı etkenlerin biraraya gelmesi lazım benim için . Çünkü sevgili Kayserili hanımlar kadar becerikli ve yatkın olmadığım için,  ve boynumdaki fıtıklar kendini hemen hatırlattığı için sık sık yapamıyorum. Ama oğlum gelmişse hiç üşenmem doğrusu. Ve de Egem Un (http://www.egemun.com/) firmasından gelen Türkiye'nin ilk katkısız unları da denemek gerekiyorsa doğru mutfağa. İlk defa kullandım bu markayı ve çok çok memnun kaldım . Unun kendini en iyi belli ettiği yemeklerden biri  bence mantı. Sert bir hamur yaptım ama çok kolay açabildim . Bir de çok çabuk pişti. Katkısız olduğunu buradan anladım .  Lezzeti de enfesti. Bizim evin beyleri ikişer tabağı silip süpürdüler. 
Hediyeleri için Egem Un'a , Satış Direktörü Sn. Hakan KIRBAŞLI'ya ve bu paketlerin biz Antalya'da yaşayan blog yazarlarına ulaşmasına aracılık eden sevgili arkadaşım Ayşegül ATILGAN'a ( http://www.birtutamkekik.com/) çok teşekkürler . 




KAYSERİ MANTISI (4 KİŞİLİK)

MALZEMELER

  • 4 büyük su bardağı un ( benim her zaman şaşmayan un ölçüm adam başı bir büyük su bardağı undur. her türlü hamur işinde bu ölçüyü kullanırım . ) 
  • 1 adet yumurta
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağ
  • tuz
  • su
iç malzemesi :
  • 200 gr. kıyma
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • bir tutam maydanoz
  • tuz 
  • karabiber
Üzerine :
  • sarımsaklı yoğurt
  • salça sos veya kırmızı biberle kızdırılmış tereyağ
  • sumak
  • nane
  • pul biber



HAZIRLANIŞI

Kuru soğanı ve maydanozu çok küçük doğrayıp, kıyma,tuz ve karabiberle karıştıralım . Hamuru yoğuracağımız kaseye unu,tuzu, yumurtayı ve 1 kaşık zeytinyağını koyup azar azar su ekleyerek yoğuralım . Sert bir hamur olması gerekiyor. Hamur yeterince yoğurulunca üzerini nemli bir bezle kapatıp 1 saat kadar dinlendirelim . Hamuru tekrar yoğurup 3 eşit parçaya ayıralım ve yuvarlayalım . Un serpilmiş bir zeminde 1-2 mm kalınlığa kadar oklavayla açalım. İstediğiniz boyutta karelere keselim. Ben pizza kesici aletle kesiyorum , çok pratik oluyor. hazırladığımız kıymalı içten birer parça her kareye koyup bohça şeklinde kapatalım ve temiz bir yerde birbirlerine yapışmayacak şekilde dizelim. Diğer hamurlara da aynı işlemi yapalım. Bir tencereye su koyup kaynamaya bırakalım . Su kaynayınca tuzu ve bir kaşık zeytinyağını  ilave edelim ve yavaşça mantıları içine atalım. Arada nazikçe karıştıralım . 10 dakika kadar sonra pişmesini kontrol edelim ve ocaktan alalım . Tencerenin içindeki fazla suyun bir kısmını süzüp hemen biraz soğuk su gezdirelim . 

Bu arada sarımsaklı yoğurdu ve salça sosunu hazırlayalım . Ben salça sosun içine sadece tuz domates salçası ve tereyağ koyuyorum . İsteyen sade tereyağ da kızdırıp dökebilir. İstenilen baharatlarla servis yapalım . Afiyetle .











1 yorum:

  1. Sen bir harikasin ki....😊

    Emeğine ellerine sağlık ablacimmmm. Sevgiler

    YanıtlaSil