Breaking News
Loading...
21 Ocak 2016 Perşembe

Info Post

Antalya'da yaşamadan önce bu tahin bizim evlerde sadece tahin-pekmez karışımıyla kahvaltılarımızda yer alırdı. Bu şehirde kabak tatlısına da konuluyor, ki ben bu halini hala yiyemiyorum , kabak tatlısı yalın haliyle bol cevizle bende en müstesna yerinde .. Ama fasulye piyazına tahinle bir sos yapılıyor ki nasıl bir lezzet ortaya çıkıyor anlatamam. Artık tüm ülke geneline yayılmış bu lezzeti ben de acaba aynı tadı yakalayabilecek miyim diye denedim, tamamen doğaçlama bir sos yaptım , eşim artık dışarıda piyaz yenemiyeceğini söylüyor :)))


Malzemeler :

1 büyük su bardağı haşlanmış kuru fasulye

sosu için ,

yarım çay bardağı tahin
yarım çay bardağı sızma zeytinyağ
yarım limon suyu
2 yemek kaşığı sirke
yarım çay bardağı su (kıvam koyu olursa akışkanlık için biraz daha ekleyebilirsiniz)
tuz
çay kaşığının ucuyla karabiber ve kimyon

üzeri için, 
domates
maydanoz
haşlanmış yumurta
kuru soğan

Hazırlanışı :

Bu lezzetin en önemli yeri elbette tahinli sosu. Haşladığımız kuru fasulyeden 2 kaşık kadarını diğer sos malzemeleriyle birlikte mutfak robotuna alalım. pürüzsüz akışkan bir kıvam olana dek çırpalım. Kıvam koyu olursa belirttiğim miktardan biraz daha fazla su ekleyebiliriz. 
Servis tabağına aldığımız kalan kuru fasulyenin üzerine sosu döküp hafifçe karıştıralım. Domates ve maydanozu doğrayalım , soğanları da ay şeklinde doğrayıp tabağın üzerine dökelim. Haşlanmış yumurtayı da dilimleyelim , üzerine tekrar sızma zeytinyağ ve pul biber döküp servis yapalım .  



1 yorum:

  1. Izgara köfte yanında bu salata nefis oluyor.Eline saglık..Ayrıca ben kabagı tahinli çook severim :) :)

    YanıtlaSil