Breaking News
Loading...
30 Mayıs 2016 Pazartesi

Info Post


Ankara'da yaşadığımız yıllarda en az 7-8 arkadaş fena halde mutfak delisiydik. Hepimiz iyi yemekler yapan, mutfak sevdalısı hatunlardık. Şimdilerde hep diyorum benim artık mutfaktan da emeklilik zamanım. O zamanlardan sevgili dostum Belma yapardı kabaklı içle börekleri. tepsi böreği gibiydi , pek severdim. ben de ara ara yapıyorum, ama onun yaptığı kadar lezzetli oluyor mu bilmem. ben arada değişiklikler yapıyorum.  Mesele lezzet değil elbette sadece, dostluk, muhabbet, içtenlik. Bu zamanlarda pek görünmeyen kavramlar vardı. Neyse çok duygulandım , güzel anılar, güzel zamanlar yaşadık. tüm Ankara'daki arkadaşlarım , hepinizi çok seviyorum :))

Malzemeler :

3 adet yufka
1 su bardağı yoğurt-süt-kaymak (hangisini arzu ederseniz, ben üçünü de karıştırdım.)
çeyrek su bardağı zeytinyağ
2 yumurta

İç malzemesi :
2 orta boy kabak
yarım su bardağı kadar peynir (kaşar veya sert beyaz peynir olabilir)
tuz karabiber
dereotu nane maydanoz
az zeytinyağ sadece kavurmak için

kızartmak için :
galeta unu 
yufkaların arasına sürmek için hazırladığımız sütlü sosun kalanı


Hazırlanışı :
Yıkanmış ayıklanmış kabakları (kabuklarını soymanıza gerek yok) rendeleyelim , Bir tavaya az zeytinyağ koyup kabakları çok pişirmeden kavuralım. Tuzu, karabiberi doğranmış yeşillikleri ve peyniri de ekleyip iç harcını hazırlayalım. Üç adet yufkayı tezgaha serip dört parçaya ayıralım. yumurta, süt ve zeytinyağı iyice çırpıp sosu hazırlayalım. Bir parça yufkanın üzerine sostan sürüp üzerine ikinci parça yufkayı yerleştirelim. tekrar sostan sürelim. Kabaklı iç harçtan bir miktar yerleştirip kalın sigara böreği sarar gibi saralım. Tüm yufkalar bitene dek işlemi tekrarlayalım. İyice ısınmış yağda, önce kalan sosa sonra galeta ununa buladığımız börekleri her tarafını çevirerek kızartalım. Sıcak veya soğuk servis yapabilirsiniz. Afiyetle ...




0 yorum:

Yorum Gönder